21 universelle skriveråd

Skriv så dit budskab bliver læst og husket

 – også selvom du hverken er tekstforfatter eller noget naturtalent til at skrive

Har du svært ved at skrive fængende tekster?

  • Er du træt af at forsvinde i mængden?
  • Er du frustreret over, at alt for få reagerer på dine nyhedsbreve/blogindlæg/opslag på sociale medier?
  • Føler du, at dine hjemmesidetekster er alt for kedelige?
  • Krummer du tæer over dine salgstekster?

At skrive er et håndværk
– det handler blot om at have de rigtige redskaber

Du har kun få sekunder til at fange og fastholde folks opmærksomhed!

– Spørgsmålet er, om du ved, hvordan du skal gøre?

Kampen om folks opmærksomhed er hård. Og dine konkurrenter bliver bedre og bedre til at stjæle din målgruppes interesse. Så sikrer du, at de lægger mærke til dig i stedet.

Med de 21 universelle skriveråd kan du lære at

Skrive mere fængende

Lær hvordan du sikrer, at din målgruppe ikke bare scroller forbi. Og hvilke elementer du skal spille på, hvis du vil sikre, at dine potentielle kunder lægger mærke til DIG i stedet for dine konkurrenter.

Skrive så det bliver læst

Find ud af, hvorfor det er så vigtigt, at du også har fokus på det visuelle, når du skriver. Det er overraskende let, når først du ved, hvad du skal kigge efter.

Skrive så du bliver husket

Find ud af, hvordan små ændringer i din måde at skrive på, gør hele forskellen på, om dit budskab bliver husket eller ej. Og hvilke detaljer du skal have med i din tekst, hvis den skal sætte sig fast hos læseren.

Hvad siger nogen af dem, der har købt e-bogen med de 21 universelle skriveredskaber?

Fik meget mere end forventet

“Jeg forventede et sammenkog af de tips og tricks hun allerede har delt, men der var meget mere i det.

Der er intet mindre end 21 gode råd. Først fakta/påstand, efterfulgt af en forklaring, og til sidst eksempler.

Jeg har hele mit liv fejlagtigt troet at en tekst blev bedre, hvis der var en masse fine flotte fremmedord, og tillægsord. Med Gittes skriveguide ved siden af mig, og de små læresætninger hun laver, ved jeg nu, hvordan jeg holder snuden i sporet, så mine tekster ikke stikker af i flere retninger, men bliver mere læsevenlige, huskevenlige og præcise. Og hvad jeg skal gøre for at fange læserne, og fastholde dem.”

Gitte Haugaard, 2Tal Regnskab

“Bliver det ikke sværere at skrive, hvis jeg skal følge en masse regler?”

21 universelle skriveråd, har sparket gang i min kreativitet, og jeg har fået lyst til at skrive på et af de nyhedsbreve jeg skal sende i denne uge. Selvom det først skal ud torsdag! 

Gittes guide er meget konkret og brugbar hvis du skriver nyhedsbreve, opslag til sociale medier, hjemmesidetekster eller alt muligt andet. 

Den er fyldt med gode eksempler og aha-oplevelser, der fik mig til at krumme tære, fordi jeg hurtigt kunne se at jeg lavede mange af de skrivefejl Gitte beskriver i bogen. Jeg slog til og købte bogen da jeg så Gittes første annonce. Fordi jeg har fulgt hende og ved hun er pisse dygtig. 

Tina Westergaard, blogger

Din bog har været meget befriende for mig

“Har været meget fokuseret på at skulle skrive professionelt og fagligt. Men det har også skabt tunge tekster.

Er sikker på at min dansklærer ville vende sig i graven. Men der kommer noget flow og energi, når jeg skriver mere som jeg ville sige det.”

Sara Fog, www.magicalArt.dk

21 universelle skriveråd er en e-bog til dig, der skriver

  • nyhedsbreve og gerne vil have din målgruppe til at åbne og læse dem.
  • blogindlæg og drømmer om flere læsere.
  • opdateringer på de sociale medier som for eksempel facebook, instram eller LinkedIn
  • tekster til din hjemmeside og er træt af, at de er lidt for kedelige
  • salgstekster og er nervøs for at være for overfladisk.

med denne e-bog i hånden får du fundamentet for at skrive mere fængende og levende tekster.

så dit budskab bliver læst og husket.

Hvad kan jeg lære dig om at skrive?

Salgstekster, nyhedsbreve, blogindlæg, artikler, opslag til de sociale medier, webtekster, annoncer, om-sider, foldere og … 

Jeg har skrevet et væld af forskellige typer tekster. Jeg er uddannet journalist og har arbejdet som tekstforfatter inden for marketing siden 2013. Og jeg har efterhånden erfaret, at visse metoder virker på tværs.

Denne e-bog er en samling af mine bedste skriveredskaber. Man kan sige, at det er min egen værktøjskasse. Nogle af metoderne kommer fra journalistikkens verden. Andre fra marketing og andre igen fra skønlitteraturen. For uanset hvilken genre du skriver i, så skriver du altid til mennesker, og vi reagerer på de samme ting. 

Gitte Stounberg
Journalist & tekstforfatter

Din investering i at lære at skrive tekster, som din målgruppe gider at læse og budskaber, der sætter sig fast er 249 kr. + moms 

Når du klikker køb, får du med det samme tilsendt de 21 skriveråd, der kan bruges, uanset hvilken type tekst du skriver. Du får dem tilsendt i en e-bog på 57 sider med flot grafisk opsætning – og som er optimeret til brug på din mobil. Derudover får evighedsadgang til at kunne downloade e-bogen.

Hvad er konsekvensen af ikke at være god til at skrive?

  • Du risikerer, at din målgruppe ikke får øje på dig.
  • Du risikerer, at din målgruppe synes du er uinteressant.
  • Du risikerer at bruge penge på annoncer som ikke virker.
  • Du risikerer at bruge tid på nyhedsbreve eller blogindlæg, der aldrig bliver læst.
  • Du risikerer, at dine foldere lander direkte i skraldespanden.
  • Du risikerer, at dit budskab er mudret og uklart.