Det kan sagtens svare sig at være god til at skrive. Læs med her, og se et par konkrete eksempler på resultater, jeg har opnået blot med velvalgte ord.

Da jeg startede som selvstændig, var jeg jaloux på dem, der kunne undervise i at lave video.

Jeg misundte dem, der var mega gode til at tage billeder.

Og især dem der havde forstand på podcast, for det virkede til at være det nye store hit, som alle ville betale for at lære.

Jeg kunne jo bare skrive. Hvem pokker gad at være klogere på det? Det føltes lidt som om, at det jeg holdt så meget af og i virkeligheden mægtig gerne ville lære andre var blevet sådan lidt … umoderne. Og det ærgede mig virkelig.

 

Men jeg fandt faktisk ud af, at tekst aldrig har været vigtigere!

Der bliver nemlig produceret så meget content marketing, at folk drukner i mængden. Det er svært at få øje på noget som helst, fordi der er så meget.

Og som virksomhed bliver du lynhurtigt overhalet af dine konkurrenter, hvis ikke du ved, hvordan du formidler et budskab.

Du har kun få sekunder og én chance, før din målgruppe scroller forbi dig.

Selv billeder og videoer bliver jo præsenteret med tekst og captions på diverse sociale medier, på blogs og i nyhedsbreve m.m.

Og der er ingen, der nogensinde har fået lyst til at se en video, hvor der blot stod “se den her video, jeg har gjort mig virkelig umage med at lave”. Næ nej. Du skal vælge dine ord med lidt mere omhu. Så de får folk til at stoppe op og klikke på din video.

Kort sagt er tekst ikke til at komme udenom, selvom det ofte bliver suppleret af andre former for formidling.

Faktum er, at det aldrig har været vigtigere at kunne skrive fængende. Og at kunne skrive, så dit budskab bliver husket og læst.

 

Det kan betale sig at være god til at skrive

Hvis du er god til at skrive, vil du hurtigt kunne skabe større resultater. I 2019 har jeg for eksempel skrevet:

  • Et par e-bøger, der har resulteret i så mange konsulentopgaver, at jeg måtte takke nej til flere nye kunder. Derudover har de hver især solgt for et par tusind kroner om måneden.
  • Et LinkedIn-opslag, der gik viralt og blev set af 100.000+. Og resulterede i temmelig mange nye kontakter og et interview med en journalist i landsdækkende radio.
  • En annonce, der gav mig næsten 600 nye leads til mit nyhedsbrev på to uger – med et budget på 1400 kr.

Man kan sagtens nå rigtig langt med tekst.

Jeg har også skrevet pressemeddelelser, der havnede på forsiden samt blogindlæg og instagram-opslag, der har givet nye kunder. Og emnelinjerne i mine nyhedsbreve sikrer, at min åbningsrate typisk er over 60%.

Okay, der er også andre ting, der spiller ind på ovenstående resultater. Men ordene og det at kunne har skrive har stadig været afgørende.

Mine tekster er mit fundament.

Vil du lære at skabe resultater med dine tekster?

Så tjek mine populære e-bøger ud, der allerede har været downloadet hundredvis af gange:

21 universelle skriveredskaber

E-bogen er en værktøjskasse med konkrete redskaber, du kan bruge, når du vil skrive tekster, der får opmærksomhed og bliver husket.

Skrivemindset

Hvis du kæmper med at komme i gang med dine tekster, troen på at du kan eller døjer med skriveblokeringer, så får du her konkrete redskaber til at komme videre.