Har du nogensinde give en algoritme skylden for manglende engagement og rækkevidde på de sociale medier? Har du nogensinde tænkt, at det var Facebooks, Instagrams eller LinkedIns algoritmes skyld at alt for få så dit opslag og endnu færre reagerede på det?

Så er der noget, du bliver nødt til at forstå:

Det er ikke algoritmernes skyld!

Og du fokuserer på det forkerte, hvis du tror, at dit content vil nå længere ud, hvis bare du lærer mere om den seneste opdatering.

 

Er du sådan en man gider at følge?

I stedet for at stirre dig blind og tosset på algoritmerne bør du stille dig selv dette spørgsmål:

  • Hvorfor skal folk følge dig? Og nej det rigtige svar er ikke, fordi du gerne vil sælge dem noget.
  • Hvilken værdi giver du? Og nej, det er meget sjældent at tilbud er den værdi, der gør at folk gider at følge dig.
  • Hvad gør, at lige præcis dine opslag fortjener max rækkevidde og engagement? Er de skrevet på en måde, så man får lyst til at læse? Er de nemme at reagere på og handler de om noget, som dine følgere rent faktisk gider at gøre?

Godt indhold – eller content hvis du foretrækker det engelske ord – bør altid være dit fundament.

Hvis du har styr på det, så skal du nok nå langt.

 

Men skal jeg så slet ikke gå op i algoritmer?

Jeg siger ikke, at du skal ignorere algoritmerne fuldstændig – for hvis du har styr på dem, så kan du udnytte dem til at få max synlighed af dit indhold.

Men det giver først mening at fokusere på algoritmerne, NÅR du har styr på det der indhold. Først når du deler noget, der helt af sig selv skaber værdi og engagement, skal du bruge tid på at dykke ned i, hvordan du kan bruge de forskellige algoritmer til at nå endnu længere ud.

For sandheden er, at hvis dit indhold ikke er godt, så kæmper du en sej kamp mod de berygtede algoritmer – formålet med dem er jo netop at få det gode indhold langt ud og begrænse det dårlige.

Hvordan står det til med dit indhold? 

 

 

Lær at skrive gode tekster til bl.a. de sociale medier

Hvis du tilmelder dig mit nyhedsbrev, koster det 0 kr. at få min populære guide til at få ideer til content, der tiltrækker kunder og skaber engagement

 

Skriv dig til resultater

Skriv dig til resultater

Det kan sagtens svare sig at være god til at skrive. Læs med her, og se et par konkrete eksempler på resultater, jeg har opnået blot med velvalgte ord. Da jeg startede som selvstændig, var jeg jaloux på dem, der kunne undervise i at lave video. Jeg misundte dem, der...

Sådan får du flere til at læse det, du skriver

Sådan får du flere til at læse det, du skriver

Det er de færreste af os, der læser en tekst fra den ene ende til den anden. HEr får du svaret på, hvad du kan gøre for at få flere til at læse mereDu skal ikke regne med, at folk læser alt det, du har skrevet fra den ene ende til den anden. Det er de færreste, der...

Stjæl fra journlistens værktøjskasse, når du laver content

Stjæl fra journlistens værktøjskasse, når du laver content

Hvis du gerne vil have mere opmærksomhed med dit content, så kan du lade dig inspirere af nogle af de metoder, som journalisterne bruger Måske drømmer du om at skrive et blogindlæg, der bare bliver delt og delt og delt? Eller måske håber du på at forfatte et opslag på...